Podejmując próbę zdefiniowania tego, czym jest animacja reklamowa, należałoby w pierwszym kroku zaznaczyć, iż tak naprawdę bardziej poprawne byłoby tutaj użycie sformułowania: animacja komputerowa, która znajduje swoje zastosowanie między innymi w reklamie. Mamy tutaj do czynienia ze swego rodzaju sztuką tworzenia ruchomych obrazów za pomocą komputera. Animacja jest niczym innym jak sekwencją obrazów, które odznaczają się zmienną zawartością, jednak są ze sobą w taki sposób powiązane, aby razem tworzyć logiczną całość. Są one wyświetlane po kolei, jeden po drugim i z określoną szybkością, dzięki czemu możliwe jest zyskanie wrażenia ruchu.
Nie da się ukryć, że takie animacje są bardzo pożądane w reklamie, jako że potrafią skutecznie przyciągnąć uwagę widza, a zarazem potencjalnego klienta. Najczęściej są to dosyć spersonalizowane filmiki, za pomocą których można wyraźnie podwyższyć skuteczność danej kampanii reklamowej. Cały proces tworzenia takiej animacji reklamowej trwa najczęściej kilka miesięcy, przy czym faktyczna produkcja jest tutaj najkrótszym etapem. Znacznie dłużej trwa planowanie, drobiazgowe rozmowy z klientami, tworzenie wizji.
Znaczenie i siłę animacji reklamowych można najlepiej zaobserwować na podstawie kampanii prowadzonych przez znane sieci komórkowe, takie jak na przykład T- mobile, czy Orange.