Przedstawienie stoiska handlowego w formie wizualizacji daje możliwość sprawdzenia, czy jego kształt oraz wielkość zgadza się z założeniami i oczekiwaniami zarówno projektantów danej przestrzeni handlowej, jak i klientów. Za pomocą nowoczesnych programów komputerowych, projekt może być opracowany w sposób niezwykle dokładny. Grafik przygotowuje zazwyczaj kilka ujęć danego projektu, przy czym na każdym z nich stoisko przedstawione jest z innej perspektywy oraz w innym oświetleniu. Takie działanie pozwala uzyskać szersze spojrzenie na konstrukcję danego stoiska.
Znaczenie wizualizacji stoiska
Wizualizacje poleca się handlowcom i deweloperom chcącym otworzyć stoisko na terenie hali targowej lub w centrum handlowym. Przestrzeń, jaką mają oni do wykorzystania, jest zazwyczaj dość ograniczona. Przemyślane zapełnienie wyznaczonego obszaru jest więc priorytetem przy planowaniu rozmieszczenia poszczególnych części stoiska. Tym samym wizualizacje pomagają znaleźć skuteczne sposoby na bardziej funkcjonalne zagospodarowanie przestrzeni przestrzeni handlowej.
Graficzne przedstawienie stoiska pozwala również dokonać oceny jego wyglądu. W momencie zapoznania się z projektem warto zadać sobie pytania odnośnie tego, czy dobór danych kolorów jest zgodny z charakterem sklepu lub czy szata graficzna stoiska sprawi, że wyróżni się ono wśród konkurencji.
Tworzenie wizualizacji posiada jeszcze jedno ważne znaczenie, związane z zapewnieniem swobodnego przepływu osób poruszających się po obiekcie handlowym. Otóż stoisko nie może przekraczać określonych wymiarów, aby nie blokować przejścia klientom przechadzającym się pasażami.
« Na co zwracamy uwagę tworząc wizualizację sypialni? Nowoczesna architektura użyteczności publicznej na Śląsku »