Wizualizacja produktu powstaje na podstawie materiałów dostarczonych przez pomysłodawcę i stanowi dosyć realistyczny obraz przyszłego dzieła, który można zobaczyć na komputerze. Jest to więc coś na wzór zdjęcia, tyle że charakteryzuje się lepszą jakością, a także niższą ceną.
Taka wizualizacja szczególnie dobrze sprawdza się przy okazji produktów, które trudno jest sfotografować, a także tych, które dopiero czekają na swój moment produkcji, a więc nie istnieją jeszcze w sposób materialny. Pomysłodawcy takich idei często chcieliby jednak od razu promować i prezentować swoje zamiary, czy to na własnej stronie internetowej, czy też w firmowym folderze reklamowym. Wizualizacja produktu stwarza im taką możliwość.
Usługa ta jest skierowana przede wszystkim do projektantów, artystów i designerów. Dzięki niej można od ręki, wirtualnie „wyprodukować” daną rzecz – krzesło, gadżet elektroniczny, lampę, czy stół. Wizualizacji produktu można dokonać w dwóch postaciach, to jest w formie tak zwanego packshot-a, czyli oprawy studyjnej, występującej na jednolitym tle, a także poprzez prezentację produktu w konkretnym kontekście.
Umożliwia to profesjonalną weryfikację danej koncepcji, a więc pomaga utwierdzić się w przekonaniu, że pomysł, który chcemy zrealizować rzeczywiście jest tym, czego oczekujemy i na czym nam zależy.
« Czy odpowiednia optymalizacja sceny jest ważna w wizualizacjach architektonicznych? Jak tworzy się wizualizacje produktu? »