Wizualizacje produktowe tworzy się przede wszystkim za pomocą odpowiednich programów graficznych. Najczęściej są to wizualizacje trójwymiarowe, stąd też najbardziej optymalnym rozwiązaniem zdaje się opisanie tego procesu właśnie na tym konkretnym przykładzie.
Przechodząc do sedna, wszystko rozpoczyna się od etapu modelowania 3D. Należy tu stworzyć pewną ograniczoną ilość figur geometrycznych odnoszących się do produktu. Obiekty można tworzyć jako całość, o ile nie mamy do czynienia ze zbytnio złożonym produktem, ale o wiele częściej zachodzi konieczność wiernego odwzorowywania, dzięki czemu efekt jest bardziej realistyczny. Po etapie modelowania następuje moment pokrycia tak zwanymi bitmapami, które są niczym innym jak właśnie tekturami graficznymi, którymi pokrywa się wcześniej wspomniane figury geometryczne. Ta czynność jest już o wiele łatwiejsza, jednak niemniej istotna, gdyż bardzo ważne jest to, aby dobrać tekstury odpowiednie pod kątem koloru, czy faktury, które w dodatku będą się atrakcyjnie prezentowały w momencie ich oświetlenia. Należy więc dobrze się zastanowić, czy w przypadku konkretnego produktu lepszy będzie materiał który odbija, pochłania, a może raczej przepuszcza światło.
>Bardzo istotnym momentem jest także etap rozmieszczania konkretnych elementów składających się na dany produkt. Zadanie to wymaga szczególnego rozmysłu, a także wyobraźni przestrzennej.