Aby stworzyć wizualizację 3D z prawdziwego zdarzenia konieczne jest przejście kolejno przez cztery podstawowe etapy jej tworzenia, do których należy zaliczyć modelowanie, teksturowanie, ustawienie sceny oraz jej przeliczenie, czyli tak zwany rendering.
I tak, mianem modelowania należy określić dosyć żmudny proces, który – za pomocą odpowiednich geometrycznych przekształceń figur – pozwala stworzyć obiekt 3D. W dalszym kroku następuje teksturowanie, czyli po prostu nadawanie właściwej tekstury, tak aby obiekty robiły możliwie fotorealistyczne wrażenie. Na tym etapie dobiera się takie parametry jak stopień rozproszenia światła, refleksy, odbicie, wygładzenie, a wszystko to sprzyja uzyskaniu jak najbardziej realistycznego wyglądu. Po teksturowaniu odbywa się natomiast ustawienie sceny, które wykonuje się w specjalnym programie graficznym. Warto nadmienić, że bardzo przydaje się tutaj wiedza i doświadczenie o atrakcyjnym oświetlaniu obiektów, jakie stosuje się na przykład w studio fotograficznym.
W ostatnim etapie tworzenia wizualizacji 3D, czyli podczas rendering-u, ma miejsce przeliczanie ustawienia wszelkich obecnych źródeł, a więc między innymi tych świetlnych, materiałowych, czy odbiciowych.
« Dla kogo wizualizacje 3D? Fotorealistyczne wizualizacje – jak to się dzieje ? »