Wśród najważniejszych zalet wizualizacji architektonicznych wymienić należy zdolność wydobycia najbardziej interesujących cech miejsc i obiektów, pokazanie ich w możliwie atrakcyjnym świetle, a także stworzenie poglądu i wyobrażenia na temat tego, co ma powstać, mimo że jest dopiero na etapie planowania i/lub realizacji.
Istotną zaletą wizualizacji architektonicznych jest także to, iż znaczną wagę przykłada się tutaj do szczegółów. Wszystko po to, by jak najdokładniej i najbardziej precyzyjnie odzwierciedlić faktyczny wygląd interesującego nas obiektu. Wizualizacje mogą dotyczyć nie tylko domów, czy budynków w przestrzeni, ale także sąsiadującego z nimi otoczenia. Trzeba przyznać, że taka dogłębna analiza pozwala w przyszłości pracować sprawniej i bardziej efektywnie. Wiemy bowiem, w którą stronę zmierzamy oraz jakie są nasze oczekiwania.
Niemniej ważną korzyścią płynącą z wizualizacji architektonicznych, zwłaszcza, jeśli wczuć się w położenie firm budowlanych, biur projektowych, czy sprzedawców, jest możliwość tworzenia efektywnej reklamy i to w dodatku z dużym wyprzedzeniem. Potencjalny klient/nabywca może bowiem zobaczyć interesujący go obiekt/przedmiot jeszcze zanim on powstanie. Dzięki temu, ma on pewność, że nie poczyni ryzykownego zakupu, co z kolei czyni samego sprzedawcę bardziej wiarygodnym.