Wizualizacja produktu stanowi zbiór technik umożliwiających dokładne analizowanie dokumentacji, przegląd planów technicznych, jak również podglądanie oraz dokonywanie modyfikacji w trójwymiarowym modelu danego produktu zanim zostanie wyprodukowany jego prototyp.
W związku z powyższym, na pierwszy plan wysuwają się takie zalety wizualizacji produktów jak możliwość uzyskania szczegółowego poglądu i orientacji, co do dalszego kierunku rozwoju produktu (jego wyglądu, parametrów technicznych i innych cech), a także oszczędność, jako że dzięki wizualizacji komputerowej nie ma potrzeby wykonywania kolejnych, kosztownych prototypów. Zresztą, o randze i zasadności tworzenia produktowych wizualizacji najlepiej świadczy fakt, iż zostały one umieszczone na pozycji zasadniczego elementu wchodzącego w skład cyklu zarządzania życiem produktu.Co więcej, wizualizacja umożliwia na tyle realistyczne odzwierciedlenie cech danego obiektu, iż kontrola projektu staje się znacznie łatwiejsza, a on sam bardziej dostępny dla każdego spośród członków zespołu pracującego nad tworzeniem/rozwojem danego produktu.
Współczesne wizualizacje produktowe to także duża oszczędność czasu. Nie ma już bowiem konieczności tworzenia odręcznych szkiców, gdyż wszystko można zrobić za pomocą komputera.