Animacja produktu to współcześnie jeden z popularniejszych sposobów na efektywne przyciągnięcie uwagi klienta. Udowodniono bowiem, że decyzja zakupowa jest jedynie w 30% uzależniona od właściwości produktu – cała reszta to sposób jego zaprezentowania, umiejętność zaskoczenia i zafascynowania klienta. Skutecznym sposobem na osiągniecie tego celu są zabiegi, które łączą w sobie zarówno marketing i reklamę, jak i widowisko. Taka jest właśnie animacja produktu, czyli rozwiązanie wysoce interaktywne, które pozwala w krótkim czasie pokazać największe zalety i korzyści płynące z zakupu danej rzeczy.
Podczas takiej animacji produkt znajduje się w ruchu, a więc może się na przykład obracać, dzięki czemu jesteśmy w stanie zobaczyć go ze wszystkich stron. Pokaz bardzo często zawiera także prezentację sposobu użycia danego urządzenia, choćby ekspresu do kawy, drukarki, czy sprzętu do ćwiczeń. Rozwiązanie pozwala ponadto na przedstawienie różnych wariantów i postaci występowania jednego produktu, to znaczy odmiennych kolorów, wzorów szablonów, spośród których klient może dowolnie wybierać. Animacja produktu, dzięki swojemu trójwymiarowemu charakterowi, sprawia, że klient ma wrażenie jakby oglądał dany produkt na żywo, tyle że bez konieczności wychodzenia z domu.
Sam sposób tworzenia animacji tego rodzaju polega zaś na zrobieniu danemu produktowi serii zdjęć, które tworzą kolejne klatki filmowe, zaś ich połączenie skutkuje otrzymaniem ruchomego obrazu.