Rosnąca konkurencja i rozwój nowoczesnych technologii sprawiają, że aby zostać zauważonym i wyróżnić się, konieczne jest poszukiwanie nowych, atrakcyjnych form marketingu. Jednym z takich nowatorskich rozwiązań jest wirtualny spacer.
Wirtualny spacer to rodzaj multimedialnej, trójwymiarowej prezentacji, złożonej z odpowiedniej liczby zdjęć panoramicznych, którą możemy umieścić na stronie internetowej – w czasach, gdy większość osób poszukuje potrzebnych informacji w internecie, jest to naprawdę dobry sposób na przyciągnięcie ich uwagi. Podczas wirtualnego spaceru użytkownik może sterować kierunkiem, w który chce spojrzeć. W przeciwieństwie do zwykłej fotografii, wirtualny spacer umożliwia obserwację otoczenia w zakresie 360 stopni w poziomie, a także 180 stopni w pionie. Celem wirtualnego spaceru jest stworzenie realistycznego wrażenia, że użytkownik znajduje się w danym miejscu. W ten sposób użytkownik może zwiedzać na przykład wnętrze budynków, a także „spacerować” po mieście.
Taki sposób prezentacji sprawdzi się w wielu sytuacjach. Deweloperzy korzystają z wirtualnych spacerów, aby w całościowy sposób pokazać swoją ofertę. Ponadto klienci nie zawsze mają okazję wizyty w domu lub mieszkaniu, a dzięki wirtualnemu spacerowi mogą dokładnie zapoznać się z ofertą i mieć wrażenie, jakby byli w danym miejscu w rzeczywistości.
Jest to również ciekawy sposób promocji dla miast – wirtualny spacer może pomóc przyciągnąć turystów i inwestorów. Z zalet tego rozwiązania mogą również skorzystać między innymi hotele, restauracje, kluby i inne obiekty, które chcą pokazać się potencjalnym klientom od jak najlepszej strony. Bardzo często taką formę promocji stosują instytucje kulturalne, takie jak na przykład muzea i galerie, które w ten sposób udostępniają swoje zbiory miłośnikom sztuki z całego świata. Wirtualne spacery są również chętnie stosowane przez firmy, które poszukują nowych pracowników i chcą przyciągnąć klientów.
Wirtualny spacer – dlaczego warto?
Wirtualny spacer to innowacyjny i wciąż stosunkowo mało znany pomysł na zaprezentowanie miejsc i obiektów, jednak warto zainteresować się tym rozwiązaniem.
Przede wszystkim spacer wirtualny jest wygodny dla użytkownika, który w atrakcyjnej formie uzyskuje potrzebne informacje. Może on sam zdecydować o najbardziej interesującym go aspekcie. Do panoramicznych zdjęć możemy dodać na przykład dodatkowe opisy, nagrania lub zdjęcia, dzięki czemu prezentacja stanie się jeszcze bardziej wartościowym źródłem informacji.
Zaletą wirtualnego spaceru jest też jego atrakcyjność. Jest to dla użytkownika sposób na poznanie innych miejsc bez wychodzenia z domu. Im bardziej szczegółowy i lepiej przygotowany spacer wirtualny, który pokazuje najlepsze strony obiektu, tym większa szansa, że użytkownik odwiedzi dane miejsce również w rzeczywistości, a nie tylko w sposób wirtualny.
Wirtualne spacery przyciągają więcej uwagi niż tradycyjne formy prezentacji, świadczą o profesjonalizmie oraz staranności, a także nowatorskim podejściu do zagadnień marketingu, co z pewnością doceni wielu użytkowników.
« Te rzeczy musisz wziąć pod uwagę robiąc wizualizację architektoniczną kuchni. Wirtualny spacer – idealne rozwiązanie dla deweloperów, projektantów oraz inwestorów »